Mit tehetsz ha a gyermeked nem maximalista a tanulásban?

Előző írásomban azt tárgyaltuk ki, hogy mi a helyzet akkor, amikor szuperérzékeny gyermeked maximalista a tanulásban, hogyan tudod őt az ezzel kapcsolatban felmerült problémák esetén segíteni, támogatni. Ha netán lemaradtál volna erről a témáról, IDE KATTINTVA máris olvashatod.

Most az érem másik oldala következik, amikor a gyerkőcöd nem maximalista.

Ez teljesen természetes, mert tudnunk kell, hogy alapvetően a szuperérzékeny gyermekek nem maximalisták, legalábbis eleinte nem azok 😊.

Ennek több oka is lehet:

Különleges képességek

Lehet, hogy különleges képességei nem tudományos természetűek. Lehet, hogy untatja őt az iskola, de az is lehet, hogy fel nem ismert tanulási zavara, látás – vagy hallásproblémája van. Előfordulhat az is, hogy nem feltétlenül azt szeretné megtanulni, ami a felnőttek szerint a legfontosabb.

TIPP:

Fontos, hogy az iskolában problémákkal küzdő gyermeket alaposan megvizsgáljuk, nem írjuk le azonnal buta vagy lusta diákként.

Legtöbbször, ha eltávolítjuk az őt hátráltató akadályokat, gyorsan kiderülhet, hogy van elég esze és érdeklődése is a gyereknek.

A tanulási zavarok kiderítésében segíthetek Nektek a Lélektani rajzelemzéssel és Rajztesztekkel, mint gyerekbarát állapotfelmérő technikákkal.

Rossz tapasztalatok

A legtöbb szuperérzékeny gyereket az akadályozza, hogy korábban szereztek néhány rossz tapasztalatot arról, hogy túlingerelt állapotban nem tudott jól teljesíteni.

Később megpróbálhatja az őt nagyon megviselő bírálat és szégyen okozta fájdalmat azzal enyhíteni, hogy közönyt színlel. Előfordulhat, hogy puszta önvédelemből közönyösen fogadják a dícséretet és a bírálatot is, összecsapják a leckéjüket és ezért gyakran gyenge tanulónak könyvelik el őket.

TIPP: 
  • folyamatosan rajta tartod a szemed az iskolai munkáján
  • átnézed minden házi dolgozatát, hogy rendesen elkészíti-e, ha kell akár le is gépeled helyette (de nem te írod meg)
  • minden vizsgára, felelésre közösen alaposan felkészültök
  • minden kiselőadáshoz vigyen érdekes szemléltető ábrákat is stb.

Előbb utóbb a tanárok is elkezdik dicsérni és értékelni a munkáját, egyre jobb jegyeket kaphat, amitől könnyen fellelkesül, és lendületet kap a további alapos munkához.

A következő évben pedig a tanárok már csak a korábbi jó jegyeket látják és már a sulikezdés előtt jó tanulónak könyvelhetik el.

Tudom, hogy sok szülő nem tud ennyi időt szánni a gyermekére, de tekintsd ezt az időt egyfajta befektetésnek 😊. Mivel már úgyis olyan sok energiát fordítottál a gyermeked nevelésére, még egy kicsi biztosan belefér, hogy ne legyenek gondjai az iskolában. És garantált, hogy busásan megtérül!

Unalom

Az érzékeny gyerekek gyakran unatkoznak az iskolai tanórákon. A szuperérzékenyeknek alapvető szükséglete a kapott információk mélyebb feldolgozása, ami egy általános iskolában, csak egy kreatív vagy egy kellően érzékeny tanító szárnyai alatt lehetséges.

Ezeket a gyerekeket nem köti le például, hogy Kolumbusz három hajóját ábrázoló festményt lemásolják, mert hiányérzete van, ha nem gondolkozhat.                             

Őt nem a hajó érdekli, hanem az, hogy milyen érzés lehetett nekivágni az óceánnak egy ekkora hajóval, milyen lehetett megpillantani a szárazföldet, találkozni az indiánokkal, és hogyan változtatta ez meg majdnem az egész világ életét.

TIPP:

Te persze elősegítheted ezt a fajta gondolkodást, tovább-gondolást, de ehhez persze sok időre és energiára, vagy akár gyermekednek egyéni külön foglalkozásokra van szüksége.

Az információk mélyebb feldolgozását, az érzelmek felismerését és beazonosítását is gyakoroljuk a személyiségfejlesztő Gyerek kineziológia foglalkozásokon.

Kis mindentudók és szakértők 😊

A szuperérzékeny gyerekek a tanulás tekintetében általában kétfélék lehetnek: mindentudók, akiket minden érdekel vagy szakértők, akik csak egyféle dologgal akarnak foglalkozni, mondjuk verset írni, vagy rovarokat tanulmányozni vagy sakkozni.

A kis mindentudók iskolás korban még jobban tanulnak, mert szeretnének mindenből jobb jegyet szerezni. Az ő nagy problémája majd akkor jelentkezik, amikor szakterületet kell választania.

A kis szakértőt a tanárok gyakran gondolják problémásabbnak, így érte gyakrabban ki kell állnod. Elmondhatod, hogy tudod, hogy kicsit el van maradva a házikkal, de csak azért, mert állandóan újabb verseket ír, célozva ezzel arra, hogy egyszer még nagy író, költő is lehet belőle.  

Ha kisiskolás korban nem is igazán jó tanulók, de a maguk területén elindulhatnak a kiválóság útján, amelyről nem kell őket letéríteni. Sőt akár egy szakoktató segítségével támogatni lehet a tehetségük kibontakoztatásában.

 

Hamarosan jövök a következő résszel, amelyből megtudhatod, hogy hogyan segíts gyermekednek, hogy sikeres legyen a társas életben és a barátkozásban is, minden félénksége ellenére.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük