A tanulási problémák 6 leghétköznapibb oka, amire nem is gondolnál

Egyre több gyereket érintenek a koncentrációs problémák, olvasási és helyesírási nehézségek, hiperaktivitás, agresszió, a kudarctól való félelem….

A gyerekek legtöbbször rossz jegyekkel és iskolaundorral válaszolnak a velük szemben támasztott követelményekre.

Előfordul, hogy gyermekünk azt mondja, hogy nincs kedve, fáradt vagy ez a lecke nem is volt feladva. Ezeknek a kijelentéseknek a hátterében, az húzódik meg, hogy gyermeked pillanatnyilag nincs egységben. Ilyenkor az agya már nem képes az összes funkciót megfelelő sorrendben, összehangolva ellátni.

Ha a gyerkőcöd ilyen „lekapcsolt állapotban” van, valószínűleg semmi sem megy neki.

Azonban lehetséges, hogy ennek a lekapcsolt állapotnak csak valamilyen könnyen orvosolható és hétköznapi oka van. Próbáljátok ki bátran ezeket az egyszerű megoldásokat, sokszor meglepő az eredmény ? .

 

 1. Vízhiány

A gyerekek hajlamosak arra, hogy egész nap kevés folyadékot isznak, hiszen a játék hevében vagy a tanulás izgalmai közepette, eszükbe sem jut, hogy szomjasak.

Ha túl keveset isznak, vagy főleg a kólát és más szénsavas italokat részesítenek előnyben, szervezetük könnyen dehidratálódik. Ennek hatására elkezd akadozni a kommunikáció az agyukon belül, illetve az agy és befogadó érzékszervek között.

A gondolkodás folyamata lelassul, a gyerek fáradt, kimerült és dekoncentrált lesz, ami egyértelműen megmutatkozik a tanulásban is.

TIPP: tanulás előtt és közben, igyon sok vizet, lehetőleg szénsavmenteset!

2. Tévénézés

A gyakori tévézés negatív velejárója a mozgáshiány, az információözön és a háromdimenzió mélységének hiánya. Ezek hatására kialakul a kétdimenziós látás, és gátlás alá kerül a térbeli gondolkodás.

Romlik a szem, a kéz, és a láb koordinációja, és problémák jelentkeznek az olvasásban, a számolásban, az írásban és a sportban.

TIPP: nagyon fontos, hogy biztosítsd a gyerekeknek háromdimenziós mozgási lehetőséget!

Például hagyd, hogy felszabadultan játsszon a játszótéren vagy a természetben, illetve kedvére való sportot űzzön.

3. Táplálkozás

Egyes tápanyagok, valamint sok színező – és tartósítóanyag, élelmiszer összeférhetetlenséget vagy allergiát váltanak ki.

Az egyoldalú táplálkozás, a túl sok cukor, a finomliszt, a kóla és a szénsavas üdítők, a sok színező – és tartósítóanyagot tartalmazó késztermékek, túl sokat követelnek a szervezettől, aminek az eredménye emésztési problémák, hiperaktivitás, agresszivitás és koncentrációs problémák lehetnek.

TIPP: lehetőség szerint gondoskodj a változatos és természetes táplálékokról és csökkentsd az étrendetekben a cukor mennyiségét. Ha már kiderült, hogy gyermeked valamilyen étel-intoleranciában szenved, figyelj a neki megfelelő étrend betartására.

4. Szülői elvárások

Természetes, hogy szülőként a legjobbat akarod a gyermekednek. Viszont olykor túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a társadalmi értékeknek és a gyerekek meglévő képességei háttérbe szorulnak.

A gyerek túlterhelt lesz, stressz és a sikertelenségtől való félelem alakul ki nála, ami újabb blokkokhoz vezet, iskolai teljesítménye is tovább romolhat.

TIPP: szülőként el kell fogadnunk a gyermekek természetes adottságait, megismerni és támogatni a képességeit.

Erről a témáról részletesebben az ajándék e-bookban már írtam. Ha szeretnéd az egészet letölteni és elolvasni IDE kattintva megteheted.

5. Félelmek és egyéb érzelmi problémák

Előfordulhat, hogy a gyermeked olyan helyzetbe kerül, hogy az egész osztály előtt megszégyenül vagy kinevetik az osztálytársak. Ez a negatív élmény szinte „bevésődik” a testébe és az agyába.

Bizonyos szavak, arcjátékok, taglejtések, testtartások is érzelmeket váltanak ki belőlünk, melyek összefüggésbe hozhatók elfojtott múltbeli tapasztalatokkal.

A gyerek utána egy hasonló szituációban hasonlóan érzi magát és hasonlóan viselkedik.

TIPP: erre a problémára a kineziológiában használt érzelmi stresszoldás nyújt megoldást.

6. Kisebb balesetek

A biciklivel való elesés vagy egy sportbaleset ugyanúgy „bevésődik” a gyerekek agyába és testébe. Hasonló helyzet és testtartás tapasztalásakor az agyban és a testben felidéződik a traumatikus élmény.

A gyerek tudat alatt védekezni akar az esetleges sérülések ellen. Képtelen a tanulásra koncentrálni, mert az agya „túlélésre” vált át.

TIPP: erre a problémára is a leghatékonyabb megoldást a kineziológiában használt érzelmi stresszoldás technikája nyújthat.

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük