Egyre több gyereket érintenek a koncentrációs problémák, olvasási és helyesírási nehézségek, hiperaktivitás, agresszió, a kudarctól való félelem….
A gyerekek legtöbbször rossz jegyekkel és iskolaundorral válaszolnak a velük szemben támasztott követelményekre.
Előfordul, hogy gyermekünk azt mondja, hogy nincs kedve, fáradt vagy ez a lecke nem is volt feladva. Ezeknek a kijelentéseknek a hátterében, az húzódik meg, hogy gyermeked pillanatnyilag nincs egységben. Ilyenkor az agya már nem képes az összes funkciót megfelelő sorrendben, összehangolva ellátni.
Ha a gyerkőcöd ilyen „lekapcsolt állapotban” van, valószínűleg semmi sem megy neki.
Azonban lehetséges, hogy ennek a lekapcsolt állapotnak csak valamilyen könnyen orvosolható és hétköznapi oka van. Próbáljátok ki bátran ezeket az egyszerű megoldásokat, sokszor meglepő az eredmény 😊 .
1. Vízhiány
A gyerekek hajlamosak arra, hogy egész nap kevés folyadékot isznak, hiszen a játék hevében vagy a tanulás izgalmai közepette, eszükbe sem jut, hogy szomjasak.
Ha túl keveset isznak, vagy főleg a kólát és más szénsavas italokat részesítenek előnyben, szervezetük könnyen dehidratálódik. Ennek hatására elkezd akadozni a kommunikáció az agyukon belül, illetve az agy és befogadó érzékszervek között.
A gondolkodás folyamata lelassul, a gyerek fáradt, kimerült és dekoncentrált lesz, ami egyértelműen megmutatkozik a tanulásban is.
TIPP: tanulás előtt és közben, igyon sok vizet, lehetőleg szénsavmenteset!
2. Tévénézés
A gyakori tévézés negatív velejárója a mozgáshiány, az információözön és a háromdimenzió mélységének hiánya. Ezek hatására kialakul a kétdimenziós látás, és gátlás alá kerül a térbeli gondolkodás.
Romlik a szem, a kéz, és a láb koordinációja, és problémák jelentkeznek az olvasásban, a számolásban, az írásban és a sportban.
TIPP: nagyon fontos, hogy biztosítsd a gyerekeknek háromdimenziós mozgási lehetőséget!
Például hagyd, hogy felszabadultan játsszon a játszótéren vagy a természetben, illetve kedvére való sportot űzzön.
3. Táplálkozás
Egyes tápanyagok, valamint sok színező – és tartósítóanyag, élelmiszer összeférhetetlenséget vagy allergiát váltanak ki.
Az egyoldalú táplálkozás, a túl sok cukor, a finomliszt, a kóla és a szénsavas üdítők, a sok színező – és tartósítóanyagot tartalmazó késztermékek, túl sokat követelnek a szervezettől, aminek az eredménye emésztési problémák, hiperaktivitás, agresszivitás és koncentrációs problémák lehetnek.
TIPP: lehetőség szerint gondoskodj a változatos és természetes táplálékokról és csökkentsd az étrendetekben a cukor mennyiségét. Ha már kiderült, hogy gyermeked valamilyen étel-intoleranciában szenved, figyelj a neki megfelelő étrend betartására.
4. Szülői elvárások
Természetes, hogy szülőként a legjobbat akarod a gyermekednek. Viszont olykor túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a társadalmi értékeknek és a gyerekek meglévő képességei háttérbe szorulnak.
A gyerek túlterhelt lesz, stressz és a sikertelenségtől való félelem alakul ki nála, ami újabb blokkokhoz vezet, iskolai teljesítménye is tovább romolhat.
TIPP: szülőként el kell fogadnunk a gyermekek természetes adottságait, megismerni és támogatni a képességeit.
Erről a témáról részletesebben az ajándék e-bookban már írtam. Ha szeretnéd az egészet letölteni és elolvasni IDE kattintva megteheted.
5. Félelmek és egyéb érzelmi problémák
Előfordulhat, hogy a gyermeked olyan helyzetbe kerül, hogy az egész osztály előtt megszégyenül vagy kinevetik az osztálytársak. Ez a negatív élmény szinte „bevésődik” a testébe és az agyába.
Bizonyos szavak, arcjátékok, taglejtések, testtartások is érzelmeket váltanak ki belőlünk, melyek összefüggésbe hozhatók elfojtott múltbeli tapasztalatokkal.
A gyerek utána egy hasonló szituációban hasonlóan érzi magát és hasonlóan viselkedik.
TIPP: erre a problémára a kineziológiában használt érzelmi stresszoldás nyújt megoldást.
6. Kisebb balesetek
A biciklivel való elesés vagy egy sportbaleset ugyanúgy „bevésődik” a gyerekek agyába és testébe. Hasonló helyzet és testtartás tapasztalásakor az agyban és a testben felidéződik a traumatikus élmény.
A gyerek tudat alatt védekezni akar az esetleges sérülések ellen. Képtelen a tanulásra koncentrálni, mert az agya „túlélésre” vált át.
TIPP: erre a problémára is a leghatékonyabb megoldást a kineziológiában használt érzelmi stresszoldás technikája nyújthat.