Érzelmi stresszoldás és tanuláskönnyítő gyakorlatok

A kineziológia tudománya egyszerű eszközöket kínál az érzelmi stressz feloldására, gyakorlatai pedig a tökéletes tanulás eszközei, mert javítják az agy és test közötti kölcsönhatás minőségét, serkentik a természetes energia – és mozgásfolyamatokat a testben.

Tanuláskönnyítő gyakorlatok

Egyszerű, könnyen elsajátítható mozgásokból, gyakorlatokból áll, melyek rendszeresen végezve mindenfajta tanulást, tanulási folyamatot megkönnyítenek. Segítik a koncentrációt, lehetővé teszik, hogy a rejtetten meglévő, blokkolódott képességek felszínre kerüljenek.

Ezek a gyakorlatok mozgásba hozzák és egységbe rendezik a gyermeked testét, lelkét és szellemét, segítik a jobb és bal agyfélteke közös munkáját.

A módszer célja és eredménye az integrált agyműködés elérése és a két agyfélteke működésének összehangolása, mely kedvezően hat a tanulási készségekre és képességekre.

A gyakorlatok hatására javulás tapasztalható az olvasás, a szövegértés, az írás, a helyesírás, a számolás és a testi koordináció terén, harmonikus egységgé áll össze az értelem és az érzelem. Gyermekünk figyelmesebbé válik, reakciói gyorsabbak lesznek, szellemileg frissebb és bátrabb lesz.

A koncentráció és a nyugalom egységbe rendeződik, ennek jele a fokozott órai aktivitás, a feszültségmentes tanulás és a másokkal való közvetlenebb érintkezés.

A gyakorlatok eredményeként gyermekünk képes lesz befejezni a feladatait, motiváltabb és magabiztosabb lesz, valamint javul a szem – és kézkoordinációja.

A tanuláskönnyítő gyakorlatok egyszerűek, gyorsak és bárhol kivitelezhetőek. Gyerekekkel végzett felmérések igazolják, hogy ezek a gyakorlatok a tanulási képességeket hihetetlen mértékben javítják. Természetesen rendszeres gyakorlás mellett. 🙂 

 

Stresszoldás érzelmi szinten

A tanulási zavarok legnagyobb részben érzelmi problémák miatt alakulnak ki. Minden tanulási nehézség valamilyen trauma hatására következik be, minden diszlexia (tanulási nehézség, blokk) egy olyan időszakra vezethető vissza, amikor stressz hatására leblokkoltunk, és ún. „tanulási vakfolt” jön létre.

Ezért nagy szükség van a stresszoldásra érzelmi szinten is. Amikor stressz hatása alatt vagyunk, agyunk nagy része kikapcsol és csak ahhoz a részhez férhetünk hozzá, ahol a régi viselkedésminták vannak elraktározva.

Ahhoz, hogy ezektől a régi mintáktól megszabaduljunk, alkalmazhatjuk az érzelmi stresszoldó technikákat, melyek segítségével megoldást találunk problémánkra, és új magatartásmódokat fedezünk fel.

Ezeknek az egyszerű gyakorlatoknak mindegyike az agy egy adott területét aktivizálja. Ez azért fontos, mert a két agyfélteke különböző feladatokat lát el, a bal agyfélteke a részletek pontos megfigyelésére képes, míg a jobb az egészet értékeli. Tanulás során az információt a bal féltekével fogadjuk be, és a jobb oldalival dolgozzuk fel, így vagyunk képesek a részleteket összerakni.

A gyakorlatok összekapcsolják, összhangba hozzák a test három dimenzióját, a jobb és bal oldalt, a fenti és lenti részeket (derék fölötti és derék alatti rész), valamint a test elülső és hátulsó oldalát, melyeknek egymással összhangban kell működnie.

A kineziológia szerint az ember összes problémája abból származik, hogy a három dimenzió közül valamelyiknél, vagy akár többnél is megbomlik az összhang, melynek okai a mozgással, a táplálkozással és az érzelmi problémákkal, stresszel függenek össze.

A gyakorlatok végzésével visszaáll az egyensúly és a test újra harmóniába kerül.
A kineziológiai kezelés során meghatározásra kerül a blokkolódott tanulási folyamattal kapcsolatos cél, a céllal kapcsolatos konkrét probléma is, adott esetben ez jelentheti akár azt, hogy már a ceruza megfogása, vagy maga az írás, a táblára való felfelé nézés, a fókuszálás, a hangos olvasás, a beszéd, a mozgás, vagy akár a rendrakás is stresszt okoz.

Az egyensúly teremtő gyakorlatok segítségével feloldhatók azok a korai gyermekkorban átélt negatív élmények, melyek ezeknek a tanulási problémáknak az okát jelentik.
Ezek a speciális mozgások segítik a koncentrációt, lehetővé teszik, hogy az agyterületek közötti információ áramlása megfelelő legyen, és a test három dimenziója összhangban működjön.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük